Genco Gülan, sanatının “motto”suyla, zihnimizin işlem hızını arttırma isteğiyle öne çıkan aktivist bir sanatçı. Sanatının teknolojik ve eleştirel yönü, Gülan’ı“ilişkisel estetik”e yaklaştıran tavrını açıkça göstermekte. Gülan, bu kez “Dünyanın En Pahalı Resimleri”nde yine teknolojiyi ve eleştirelliği net bir biçimde kullanıyor. Rubens, C. Monet, Renoir, Cézanne, Van Gogh, Picasso, Malevich, Andy Warhol, J. Pollock, J. Johns gibi büyük ve de “pahalı” ustalara nazire yapan Gülan, burada bir dualiteyi de gündeme getiriyor: para ve paranın satın alamayacağı gözyaşı. Zira sanatçı, büyük ustaların en pahalı resimlerini bir yazılım aracılığıyla yeniden üretirken kullandığı malzemelerin içine “gözyaşı”nı da sokuyor. Bourdieu’nün deyişiyle bir mikrokozmos olan sanat ortamını mikro vuruşlarıyla dönüştürmeye çalışan Genco Gülan, bu kez de bunu mikro bir malzemeyle, gözyaşıyla yapıyor…
………………………………………………………………………………
Genco Gülan is an activist artist who, as his motto states, wishes to increase processing speed of our minds. Technological and critical aspects of Gülan’s art, clearly shows his attitude that brings him closer to “relational aesthetics”. Gülan uses technology and criticism in a very definite manner again, this time in “The Most Expensive Paintings of the World”. Gülan, corresponding to works of the great and also expensive artists like Rubens, C. Monet, Renoir, Cézanne, Van Gogh, Picasso, Malevich, Andy Warhol, J. Pollock, J. Johns makes a duality a current issue: money and the tears that cannot be bought. While reproducing the most expensive artworks of great masters, artist adds his tears into the material used. Genco Gülan, aiming to alter the art scene -a microcosm in Bourdieu’s terms- this time realizes it by his micro strokes, with a micro material, tears…
Salı – Cuma 11.00 – 18.00
Cumartesi 11.00 – 19.00